Nu e jag RIKTIGT trött på snön!

Skulle iväg till stallet imorse, fick börja med att skotta mig ut från lägenheten. Kommer sen ut till bilen o får skotta ut den med. Så efter mkt skottande kom jag ut me bilen. Men kom inte mkt längre än ut på sjötorpsvägen så fastnade jag i snön! Så ut o försökte gräva fram bilen, in i gen o försöka köra. Men ikke, bilen rörde sig inte en millimeter! Så fick ringa mamma o be henne komma me en spade. Vi försökte först dra loss min bil me hennes men då körde hon fast! Så vi blockerade hela vägen. Så vi putta först loss hennes bil så hon kunde köra hem så fick hon sen gå tillbaka o hjälpa mig att putta loss mig. Under tiden jag väntade stod jag o grävde o grävde o grävde men ingetting hände! Som tur va kom Görel från stallet gående o två andra så vi var 5 pers för att få loss biljäveln! Under tiden vi stod o putta loss min bil så körde en annan rakt enr i diket bara några meter från oss. Så när jag var loss så fick vi hjälpa den stackarn. Men en bonde me en traktor kom tillslut o hjälpte honom. Så blev inget stall för min del idag, fick ringa J o säga att jag inte kom nånstans. Så snäll som hon e fixa hon till min häst. Allt detta tog typ 1 timme! Sen var det dags för jobb, fick som tur va låna morfars bil som tar sig fram lite lättare än min! Så nu e jag riiiktigt jävla trött på vintern!

Får hoppas att det inte blir fler sånna snöoväder nästa vecka då jag ska passa alla hästarna, då får jag GÅ ner där! Från lördag o 1 vecka framåt e jag hästpassare till 11 hästar. Så snälla låt det inte komma mer snö då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0