snö, snö o mera snö

Det får gärna sluta snöa snart om jag ska kunna ta mig till jobbet. Ska ut me kollegorna ikväll en runda me så hoppas min sista buss går hem, annars får man hitta nån o sova hos i stan :P hehe..
Kom hem från stallet för en stund sen, härligt att börja dagen i stallet :) Vintern o kylan medför även extrajobb i stallet. Massa snö man måste ta sig igenom för att komma till containern o slänga skiten, fylla på alla vattenspannar i boxarna, sko om så hästarna får sulor o broddar o skorna så de inte halkar, lägga på/byta täcken mm mm. På sommaren e allt så mkt lättare, inga täcken, vattnet funkar som det ska, hästarna kan gå ute hur länge de vill o äta gräs och framför allt: härligt varmt! Men alla årstider har sin charm oxå, älskar att rida ute i snön en vindstilla dag, desvärre e det sällan vidstilla nere vid stallet :P hehe.. Bara jag har min älskade häst så e jag lycklig :)

Ikväll får jag väl bertätta för alla att jag börjar jobba på nytt ställe från 1 januari, fan va jag kommer sakna dom! Nått positivt e ialf att jag fått en rejäl löneförhöjning, weeeii! :D Tackar o tar emot! Min chef hade skickat ett mail till de som sätter löner för vikarierna och kopierat mailet till mig. Blev fan helt rörd av de fina orden hon skrev om mig!

Snart dags för jobb, måste bara välja ut kläder som jag kan ha med mig o byta om till ikv då jag åker direkt in o möter upp de andra efter jobb. Varför e det altid så svårt att välja vad man ska ha på sig??

Igår kväll fick jag en trevlig överraskning när M titta förbi en stund :) Me like alot ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0