Mötte våren på Irland

Åhh vad jag ääälskar Irland! Landet i sig och människorna är ju helt underbara, glada o trevliga o tittar inte skumt på en bara för man säger hej till någon! Vädret var oxå helt underbart, hade mellan 10-14 grader o sol alla dagar o grönt gräs o alla påskliljor var utslagna. Vi satt till o med o sola lite när vi käka lunch påvägen till Portumna i torsdags :) Nu har man iaf hopp om att våren kommer komma!

Torsdagen spenderade vi delvis hos Martin o John o delvis på Flowerhill. Blev mest att säga hej till alla då vi kom dit senare än beräknat. Fredagen däremot började tidigt med en runda till Flowerhill där vi först red med på en xc- tur o hoppasde massa terränghinder, askul!! Fick rida Lee vilket jag senare även fick på jakten. Han var rätt pigg men på ett roligt vis, så jag gilla honom :) Efter den rundan blev det en till runda där jag fick lilla Othello, en 4 åring som skulle skolas över terränghinderna, han var superduktig för att vara ute så för första gången! Han hoppade dock jäkligt stort så d gällde att hänga me över hinderna :P Flög nästan av över ett vattenhinder där tanken e att de ska hoppa ner i vattnet men istället tog han sats o hoppas ALLT! Men satt kvar gjorde jag :P Efter att ha spenderat fm på Flowerhill så begav vi oss till Martin o John. PÅ kvällen drog Martin med mig o Annika ut på en pubrunda, dock var vi sjukt trötta så blev inte så sent för vår del, han däremot stannade ute till 3 :P
Lördagen börjades oxå på Flowerhill där jag red Othello igen, han hade fått smak på detta att vara ute i grupp o tyckte d var skitkul! Så han bockade satan ett par ggr med mig men inget värre än så, gilla han som tusan :) Sen hjälpte vi till med att förbereda hästarna för jakten på söndagen, alla skulle tvättas o vara fina. Em blev återigen J o M´s stall. Det blev ett tidigt sänggående denna kvällen då vi skulle upp tidigt på söndagen för jakten! Så på söndags morgonen bar det av till Flowerhill o lasta alla hästar o köra iväg till byn där jakten skulle utgå från, tog ca 2½ timme dit. Innan jakten samlades alla på puben o drack hot whiskey (urk, asäkligt!). Sen bar det av, 60 pers blev det som red genom hela byn o ut mot fälten där hundarna släpptes lösa. Sen var det full fart! Murarna var ikke nådiga! Var nog inte en mur under 1.20! Ska tilläggas att på de flesta murar var där även taggtråd eller stårvajer som många fastnade i, bl.a. min häst! Men han skadade sig som tur var inte, en kille fick komma o klippa loss oss. Min häst var inte så stor så han fick ta i som satan för att ta sig över murarna o det blev oxå jättehopp! Knocka mig själv i hans nacke ett par ggr vilkjet resulterade i en fläskläpp, snyggt! Men jag kom lindrigt undan, J bröt sitt lillfinger =/ aj! Efter ca 3 timmar var jakten över o jag var HELT slut! Min häst hade dragit iväg med mig flera ggr under jakten o jag fick sån satans mjölksyra i både armar o ben! Kunde knappt hålla honom tillslut, fick ikke stopp på hästen! Lite läskigt i sånna situationer :P Men d gick ju bra... När vi sen satt av skakade mina knän, hade verkligen inga krafter kvar what so ever! Så alla samlades på puben efter jakten igen där jag fick en jäkla massa guinnes! Hade inte käkat nått på hela dagen heller så dom kändes :P Var tillbaka vid 21 o när alla hästarna var fixade blev det puben igen :P Vilken dag! Kommer LÄTT göras om! ;)
Måndagen blev till att säga hejdå till alla o sen begav vi oss till Dublin o hade en shopping em. Sen sov man gott på planet hem :P

Vill tillbaks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0